İNSAN GEÇMİŞİNDEN NEDEN KORKAR ?

 Usulca  bir Merhaba ile başlayalım istedim.


Merhabalar aşna ve vişnelerim, 

Mars'dı  Uranüs'dü Covid'di derken iyice dağıldık desem yeridir. 

Sizler nasılsınız pek bilemem ama malum şu sıralar kimse  çok da fazla iyi değil diyebilirim. 

Nedir bu geçmiş ? 

 Kime göre geçmiş , geçmiş dediğimiz şey nedir ? 

Neden en çok geçmişe dönmekten korkarız , yada özetlemek gerekirse nedir bu bizim ayağımızı geçmişten çekemeyişlerimiz. 

Belki kendinizden nefret ettiniz , belki yaptıklarınızdan iğrendiniz. 

Belki de siz size yapılan haksızlıklara tahammül edemediniz....

Kim bilebilir belki küçük bir çocuktunuz çok hata yaptınız.. 

Belki çok kırıldınız çok pes edip içinize attınız..

Oysa insan değil miyiz ?  

İnsan hep hatalarından ders almaz mı ?

Valla ben uslanmam ben almıyorum hiç demeyin , elbet herkesin bir tecrübesi oluveriyor işte.

Eğer bir noktada bazı şeylere geri dönüyorsanız , bilmeniz gerekiyor ki siz sorularınızın bir çok cevabını alamamış  ,ve emin olmadığınız için geçmişinize  geçmişinizde ki insanlara dönüyorsunuz demektir. 

Eğer birileri size hata yapıyorsa , birileri sizi üzüyorsa ve siz o insanları arkanızda bırakıp gidiyorsanız bir daha dönmemeyi de öğrenmelisiniz demektir. 

Unutmamalısınız ki karşınızda ki insanlar size hata yapıyorsa buna sadece siz izin verdiğiniz için oluyor demektir.

Eğer zaten size acı veren anılarınıza yada o insanlara  geri dönüyor ve  bazen kendinizi sorguluyorsanız , şöyle bir silkelenin ve bir kendinize gelin çünkü bazen bazı insanlar zaten , sizin için doğru  bir seçim olsaydı şuan da tam şuan işte hayatlarınızda olurdu geçmişinizde değil.

Size demiyorum ki geçmişinizi silin atın , hayır geçmişinizi silmeyin geçmişinizi bir kenara koymayın bakın lütfen bunu artık yapmayın hepsi sizsiniz hepsi sizin anılarınız, ve hepsi bir o kadar kıymetli ve güzel ki ..

Sahip çıkın sevin hatırlarken acı çekmeyin , kaçmayın yüzleşin sorularınızın cevaplarını bulana kadar devam edin. 

Yeni birileriyle hep tanışırken aynı cümleleri duyarız ben geçmişi sildim, geçmiş geçmişte kaldı. 

Böyle cümleleri lütfen kabullenmeyin. 

Döner dolaşır yine aynı yerlere çıkar sokaklarınız , yapmayın yapmışım ki olmamış yazıyorum yapmayın.

Geçmiş oysa ne kadar güzel, bu sizi korkutmamalı özlemle anılmalı mutlulukla hatırlanmalı , ve geçmişte size sırtını dönen insanlara onları hatırlayarak yada onları affederek taçlandırıp lütfen  ödüllendirmeyin. 

Öğrensinler çizgilerinizi ideallerinizin olduğunu öyle her hata yapan dile isteye ,  han kapısı gibi istediği zaman girip çıkamasın şu hayatlarınıza. 

Biraz dik durun lütfen  biraz hayatın bazı noktalarında sert ve net olun. 

Merak etmeyin korkmayın bu sizi değiştirmez , daha kararlı ve ne istediğini bilen birisi yapar. 

Kendinizden ödün verin demiyorum lütfen , size değişin demiyorum ben size artık kendinize sahip çıkın biraz da olsa sevin diyorum.

Ve biliyor musunuz ? 

 Ve ben  ne zaman  karalı olursam işte o zaman  , hayatım daha da  çok değişti. Hayatımda ki insanların hepsi neredeyse sürekli değiştiğimi söylemeye başladılar , hayır aslında ben  değişmemiştim sadece daha çok ''ben '' demeyi öğrenmiş ve daha kararlıydım  kendimi ve geçmişimi kırgınlıklarımı kabullenip hayatıma devam etmeyi öğrenmiştim sadece.

İnsan en çok kendisini sevmeliymiş , insan en çok önce kendisini kabullenmeyi ve affetmeyi öğrenmeliymiş oysa ki ben bunu bu  yaşımda yeni öğrenmiştim. 

Size zarar veren sizi geride bırakan insanların büyük boşluklarında sizi yakalayıp sömürmesine izin vermeyin. 

Affedici olun ama affetmeyin. 

İnsan bazen durup düşünmeli düşüne bilmeli , sizi bu noktaya neler getirdi ?  

 ''Geçmişinizden korkmanın en büyük sebebi daha önce yaşadığımız şeylerin bize getirmiş olduğu psikolojik etkilerdir ''

Aslın da korku , ilk insani duygumuz en başından beri var olan ve var olmaya da devam edecek olan.

Bilirsiniz bu öyle bir korku öyle bir önemli duygudur ki , aynı zamanda hayatta kalabilmemiz için gereklidir.

Bazı anılarınız sizi üzüyor ve korkutuyorsa geri çekilmeyi değil ilerleyip üstüne titremeyi öğrenmeliyiz.

Zor günler geçirebilir her insan , hayır demeyi öğrenemeye bilir her insan , her insan geçmişinden korkabilir. 

Bazı insanlara söyleyemediğiniz cümleleriniz olabilir  , unutamadığınız ilkleriniz olabilir mesela,  bazı şeylere beş dakika geç gitseniz yada beş dakika erken gelseniz neler yaşanırdı mesela ?

İşte o zaman belki her şey belki de hiç bir şey , unutmayın ne beş dakika erken nede beş dakika geç tam o an tam o sıra olması gerekir bazı şeylerin.

Bir  kenara  bırakmanın zamanı gelmedi mi şu '' belki'' kelimesini belki de .. diye bir şey yoktur. 

Bazı noktalar da durup bazı şeylere belki diyorsanız hiç bir şeyden emin falan değilsiniz demektir. İhtimallere yada olabileceklere inanmadığınızdan insanın kendini inandırması ve teselli etmesi demektir.

Nasıl geldiniz ama yıprana yıprana bu hale dimi ? 

İyi mi oldu böyle ? 

Güneşin batışını tam 43 kez görmüştüm , biliyor musunuz insan üzgün olduğu zaman gün batımını çok sever.



Yorumlar

Popüler Yayınlar