MAHŞERİN 4 ATLISI

 Herkese Merhabalar aşna ve vişnelerim , 

Kasıp kavuran azcık titreten bir yazı ile yine karşınızdayım.. 

Mahşerin dört atı.. 

Mahşerin Dört Atlısı İncil'in (Yeni Ahit) Apokalips ya da Vahiy Kitabı olarak isimlendirilen kıyamet alameti olarak ortaya çıkacaklarına inanılan dört attır.

7 mührün açılmasıyla beraber bu dört atın kıyameti getireceğinden bahseder.

4 rakamını ele alırsak bir çok şey ile bağlantılı olduğunu görebilirsiniz elementler gibi ya da dört büyük melek gibi sadece buda değil Yunan Efsanelerinde de görebilirsiniz.






Birinci Atlı / Beyaz At

Sonra baktım, Kuzu yedi mühürden birini açtığında dört canlıdan birinin gök gürültüsü gibi bir sesle ‘Gel!’ dediğini duydum. Baktım ki, beyaz bir at ve binicisinin elinde bir yay. Ona bir taç verildi ve zaferden zafere koşarak, son zaferine doğru ilerledi.’ (Vahiy 6: 1-2)


İsa'nın Armageddon'da yargılama ve cezalandırma için geleceğine inanılan ilk attır. Bu at , diğer atların lideridir , İsa'yı sembolize eder.

Bu atı izleyen diğer atlar felaketi ve kıyameti getireceklerdir.

* Armageddon  : Melhame-i Kübra , dini kaynaklarda Dünya'nın sonu geldiğinde yapılacağı kehanet edilen büyük Kıyamet savaşının adıdır. 



İkinci At / Kızıl At


Kuzu ikinci mührü açtığında, ikinci canlının ‘Gel!’ dediğini duydum. Derken, bir diğeri, bir kızıl at çıktı. Binicisine, yeryüzündekiler birbirini boğazlasın diye dünyadan barışı kaldırma yetkisi ve büyük bir kılıç verildi.’ 

(Vahiy 6: 3-4)22

Bu at savaş habercisidir ve  Dünya 'ya gelmesi ile birlikte barışın son bulacağı  yerin göğün bir birine karışıp insanoğlunun birbirini tüketeceği , yiyeceği parçalayacağı kara parçalarının kanla bulanacağıdır.

Ve kızıl atlının kana doyacağıdır..



Üçüncü Atlı / Siyah At

Kuzu üçüncü mührü açtığında, üçüncü canlının ‘Gel!’ dediğini duydum. Baktım ki bir siyah at ve binicisinin elinde bir terazi. O anda sanki dört canlının arasından gelen bir ses duydum; şöyle diyordu: ‘Bir ölçek buğday bir dinara ve üç ölçek arpa bir dinara. Zeytinyağı ve şarabı ziyan etmeyin.’ (Vahiy 6: 5-6)

Gel gelelim üçüncü ata, 

İnsanların sadece aç kalması hasatın yetersiz kalması kıtlığın ve açlığın sembolü ve yemek ve gelir erzak dağıtımı gibi bir çok konuda adaletsizliği temsil eder.


Dördüncü Atlı / Soluk At

Kuzu dördüncü mührü açtığında, dördüncü canlının sesini duydum. ‘Gel!’ diyordu. Baktım, soluk renkli bir at, binicisinin adı da Ölüm. Hemen arkasından ölüler diyarı geliyordu. Kılıçla, kıtlıkla, kırgınla ve yerin vahşi hayvanlarıyla öldürmeleri için onlara dünyanın dörtte biri üzerinde yetki verildi.

 (Vahiy 6: 7-8)

İsminden de anlaşıldığı üzere oldukça ürperten ve renginin olmaması salgının ve hastalıkların ölümün habercisidir.

Genel  olarak sonuncu at olmasıyla birlikte hepsinin toplamı olarak düşünülür.  

Kısa ve net anlatmak istedim vişnelerim çünkü  detaylara girdiğiniz zaman  , inanın  birden fazla kaynaklar var ve kafanız öyle bir  sağdan sola soldan sağa bir güzel karışıyor. 

Konudan bile sapmış  oluyorsunuz , diğer din ve inançlarda nasıl geçtiğine bakarsak : Mısır'da Amset ve Hapu ve daha fazlası.. 

Dört büyük melek , Kutsal dörtlü , Cennetin hakimi gibi birden fazla var yavaştan sizi öpüyor ve sarmalıyorum aşkolar birdahaki yazıda görüşmek dileğimle..



Yorumlar

Astrodrishti noida dedi ki…
Bu yorum yazar tarafından silindi.

Popüler Yayınlar